

Consultanta
SSM -
Protectia muncii 
S.C. Prosano S.R.L. activeaza inca din anul 1996, fiind primul serviciu extern de prevenire si protectia muncii din Brasov, totodata numarandu-se printre primele servicii abilitate in Romania in domeniul
SSM (securitate si sanatate in munca). Necesitatea apelarii la ajutorul unui serviciu extern de prevenire si protectie este legata de inexistenta capacitatilor si aptitudinilor angajatorilor sau a lucratorilor desemnati necesare pentru organizarea activitatii de
SSM (securitate si sanatate in munca).
Venim in ajutorul dumneavoastra cu urmatoarele
servicii de securitate si sanatate in munca , constand in:
- Elaborarea dosarului cu documente in conformitate cu Legea 319/2006 (legea SSM) si a Normelor generale de aplicare a legii (HG1425/2006) cuprinzand:
- Tematici si materiale pentru toate fazele de instruire pe linie de securitate si sanatate in munca (protectia muncii);
- Instructiuni proprii de securitate si sanatate in munca tinand cont de particularitatile activitatilor unitatii/intreprinderii precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru;
- Normativ intern pentru acordarea echipamentului invidual de protectie;
- Program de instruire-testare securitate si sanatate in munca (protectia muncii) la nivelul societatii;
- Propuneri pentru completarea fisei postului cu atributii pe linie de securitate si sanatate in munca pentru toate categoriile de personal;
- Planuri de prevenire si protectie pe baza lucrarii de evaluare a factorilor de risc;
- Plan de securitate si sanatate al santierului (unde este cazul);
- Decizii interne de organizare a activitatii de securitate si sanatate in munca impuse de lege;
- Asistenta lunara, cuprinzand:
- Asistenta de specialitate pentru instruirea conducatorilor locurilor de munca pentru efectuarea instruirii la locul de munca si instruirii periodice pe linie de securitate si sanatate in munca (protectia muncii);
- Efecturea instruirii introductiv generale a noilor angajati, precum si intocmirea fiselor de instruire individuala de securitate si sanatate in munca (protectia muncii);
- Asistenta tehnica in vederea realizarii masurilor de securitate a muncii dispuse cu ocazia controalelor efectuate de catre Inspectoratul Teritorial de munca sau Inspectia Muncii;
- Cercetarea accidentelor de munca cu incapacitate temporara de munca;
- Executarea de controale preventive in scopul depistarii, cunoasterii si inlaturarii starilor de pericol de accidentare si imbolnavire profesionala;
- Informarea angajatorului asupra deficientelor constatate in timpul controalelor efectuate la locul de munca si propunerea de masuri de prevenire si protectie;
- Identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca/posturi de lucru;
- Infiintarea Comitetului de securitate si sanatate in munca (CSSM);
- Actualizarea documentatiei concomitent cu modificarile conditilor de lucru, cu introducerea de noi utilaje si cu modificarile legislative;


Consultanta
SU -
PSI 
S.C. Prosano S.R.L. va ofera
consultanta SU (
prevenirea si stingerea incediilor) conform Legii nr.307/2006 si a Normelor generale de aparare impotriva incendiilor (Ordinul 163/2007).
Principalele servicii de
prevenire si stingere a incendiilor (
PSI) pe care le oferim constau in:
- Elaborarea dosarului cu documentele cerute de Legea nr. 307/2006 privind prevenirea si stingerea incendiilor si a Normelor de aplicare ale legii cuprinzand:
- Tematici si materiale pentru toate fazele de instruire in domeniul situatiilor de urgenta (PSI);
- Organizarea apararii impotriva incendiilor la locul de munca;
- Acte de autoritate: decizii, dispozitii, hotarari prin care se stabilesc raspunderi pe linie de aparare impotriva incendiilor;
- Instructiuni specifice de prevenire si stingere a incendiilor (PSI) pentru fiecare loc de munca;
- Planuri de evacuare personal;
- Fise individuale de instructaj in domeniul situatiilor de urgenta (PSI);
- Intocmirea necesarului de dotare a societatii cu mijloace de stingere si de prima interventie in caz de incendiu;
- Asistenta lunara pentru prevenirea si stingerea incendiilor cuprinzand:
- Efectuarea instruirii introductiv generale in domeniul situatiilor de urgenta (PSI);
- Asistenta de specialitate pentru instructajul la locul de munca si periodic;
- Verificarea efectuarii instructajului periodic pe baza tematicii intocmite si a completarii fiselor de instruire individuala in domeniul situatiilor de urgenta SU (PSI);
- Executarea de controale periodice in scopul depistarii si inlaturarii starilor de pericol care pot favoriza initierea sau dezvoltarea incendiilor;
- Stabilirea structurilor cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
- Efectuarea de exercitii practice;

Evaluare riscuri 
Punctul de plecare in optimizarea activitatii de prevenire a accidentelor de munca si imbolnavirilor profesionale intr-un sistem il constituie
evaluarea riscurilor din sistemul respectiv.
Evaluarea riscurilor ajuta atat la diminuarea posibilitatii de vatamare a lucratorilor cat si la mentinerea competitivitatii si productivitatii societatii unde se face aceasta evaluare. Pentru a face posibila evitarea riscurilor, combaterea lor la sursa si adaptarea muncii la om, se recomanda ca
evaluarea riscurilor sa se realizeze inca din faza de proiectare si executie a unui loc de munca.
In conformitate cu prevederile Legii Securitatii si Sanatatii in Munca nr. 319 / 2006 angajatorul are obligatia conform art.12 alin 1 lit. a) ";
sa realizeze si sa fie in posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice ";. De asemenea conform art.13 alin 1 lit b) angajatorul are obligatia ";
sa intocmeasca un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, sanitare, organizatorice si de alta natura, bazat pe evaluarea riscurilor, pe care sa il aplice corespunzator conditiilor de munca specifice unitatii; ";.
Scopul evaluarii il constituie:- Determinarea cantitativa a nivelului de risc pe loc de munca pe baza combinatiei intre gravitate si probabilitate;
- Stabilirea nivelului de risc acceptabil pe societate;
- Stabilirea starii initiale de securitate;
- De a oferi un instrument managerial pentru a controla riscurile inainte ca acestea sa se manifeste si pentru a fundamenta un stil managerial proactiv pe linie de securitate si sanatate in munca;
- Reprezinta etapa de baza in vederea constituirii documentatiei tehnice pentru implementarea sistemului de management al SSM si certificarea ulterioara a acestuia;
Metoda de evaluare utilizata este o procedura de examinare sistematica a factorilor de risc, bazata pe combinatia dintre gravitate si probabilitate, principii recunoscute la nivel european. Mentionam ca metoda este avizata de MMSSF.
Lucrarea va contine:- Baza legala a evaluarii, conform legislatiei in vigoare;
- Prezentarea succinta a metodei de evaluare;
- Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala va cuprinde:
- Definirea sistemului pentru care se face evaluarea (ET, activitate, incinta, atelier, sectie, etc.);
- Identificarea factorillor de risc;
- Identificarea personalului expus;
- Cuantificarea nivelului de risc;
- Grafice cu nivelurile partiale de risc si ponderea acestora dupa sursa generatoare din cadrul sistemului de munca;
- Aprecierea riscurilor reziduale;
- Propunerea masurilor si a prioritatilor de prevenire;
Pe baza evaluarii riscurilor se vor stabili:- Planuri de prevenire si protectie cu masuri tehnice, organizatorice si igienico-sanitare care au ca obiectiv principal elimiarea, evitarea sau diminuarea actiunii factorilor de risc identificati;
- Gestionarea si monitorizarea riscurilor;
Tariful pentru evaluarea riscurilor de accidentare, imbolnavire profesionala si incendiu depind de factori cum ar fi:
- Marimea organizatiei, numar de salariati;
- Dispersie teritoriala (sediu, puncte de lucru);
- Numar locuri de munca, activitati si meserii/functii exercitate;
- Complexitate procese de munca;
- Domeniu de activitate;
- Vechime infrastructura si echipamente de munca;
BONUS DE CRIZA: In pretul lucrarii de evaluare a riscurilor oferim si planul de prevenire si protectie. De asemenea executam gratuit un audit al societatii pe linie de SSM.

Cursuri formare profesionala 
Societatea noastra ofera
cursuri de formare profesionala autorizate de
Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor - CNFPA, recunoscute de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei Nationale.
Avem experienta de peste 10 ani in organizarea de
cursuri de formare profesionala in domeniul
SSM (securitatii si sanatatii in munca), timp in care am reusit sa formam mii de cursanti care sunt foarte apreciati pentru competentele dobandite.
Cursurile sunt sustinute de o echipa de lectori autorizati cu experienta vasta in domeniu, apartinand atat societatii noastre cat si colaboratori din partea ITM Brasov si INCDPM Bucuresti.
Cursurile urmaresc insusirea de catre cursanti a cunostintelor de baza in domeniul securitatii si sanatatii in munca si ofera acestora competentele necesare unei bune organizarii a activitatii in acest domeniu.
Cursurile au un pronuntat caracter practic - aplicativ ce caracterizeaza un invatamant modern de calitate prin:
- Tehnici de formare interactive moderne;
- Aplicatii si studii de caz;
- Organizarea pe grupe de lucru si stimularea lucrului in echipa;
- Testari pe toata durata cursului;
- Parcurgerea de teme propuse de cursanti;
- Dezvoltarea capacitatilor de comunicare a cursantilor;
- Proiecte;
- Sali de curs cu dotari corespunzatoare;
Acte necesare pentru inscriere:- Cerere de inscriere (descarca cerere)
- Copii xerox:
- diploma de studii;
- act de identitate;
- certificat de nastere;
- certificat de casatorie (la pers. de sex feminin, daca este cazul);


Curs de pregatire în domeniul SSM cu durata de minim 40 ore - PRET 400 RON
Participanti vizati:- Angajatori care pe proprie raspundere doresc organizarea activitatii de SSM;
- Reprezentanti ai lucratorilor cu raspunderi specific in domeniul SSM;
- Membrii CSSM;
- Alte persoane interesate;
Competente dobandite:- Cunosterea legislatiei din domeniu si urmarirea aplicarii prevederilor acesteia;
- Punerea in practica planul de evacuare si prim ajutor;
- Intocmirea si sa aplicarea planul de prevenire si protectie si instructiunile de SSM;
- Participarea la elaborarea programului de instruire;
- Instrumentarea cercetarii accidentelor de munca;


INSPECTOR IN DOMENIUL SSM PENTRU STUDII MEDII - PRET 800 RON
- NIVEL MEDIU (80 ore) - COD COR 315219 Autorizare BV 001468Participanti vizati:- Angajatori/manageri;
- Lucratorii desemnati cu SSM;
- Lucratorii din serviciul intern/extern de prevenire si protectie;
- Alte persoane interesate;
Conditii minime de participare la cursurile de pregatire in domeniul SSM:- Studii postliceale in profil tehnic.
Competente dobandite:- Cunosterea legislatiei din domeniu si urmarirea aplicarii prevederilor acesteia;
- Organizarea activitatii de prevenire si protectie;
- Stabilirea semnalizarilor de securitate si sanatate;
- Coordonarea activitatilor de evacuare si interventie in caz de necesitate;
- Identificarea si evaluarea riscului;


SPECIALIST IN DOMENIUL SSM PENTRU STUDII SUPERIOARE - PRET 800 RON
- NIVEL MEDIU (80 ore) - COD COR 241220 - Autorizare BV 001467Participanti vizati:- Angajatori/manageri;
- Lucratorii desemnati cu SSM;
- Lucratorii din serviciul intern/extern de prevenire si protectie;
- Alte persoane interesate;
Conditii minime de participare la cursurile de pregatire in domeniul SSM:- Studii superioare in profil tehnic.
Competente dobandite:- Cunosterea legislatiei din domeniu si urmarirea aplicarii prevederilor acesteia;
- Organizarea activitatii de prevenire si protectie;
- Stabilirea semnalizarilor de securitate si sanatate;
- Coordonarea activitatilor de evacuare si interventie in caz de necesitate;
- Identificarea si evaluarea riscului;


COORDONATOR IN MATERIE DE SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA - PRET 1200 RON
- NIVEL BAZA (60 ore) - COD COR 315220 - Autorizare BV 000380Participanti vizati:- Constructori;
- Arhitecti/cond;
- Proiectanti;
- Ingineri minieri pt lucrari subterane si tunele;
- Tehnicieni, maistri, specialisti in lucrari constructii
Conditii minime de participare la cursurile de pregatire in domeniul SSM:- Studii medii, superioare in domeniul constructiilor, arhitecturii si pregatire in domeniul SSM nivel mediu.
Competente dobandite:- Elaborarea planului de securitate si sanatate si a registrului de coordonare;
- Stabilirea masurilor generale de securitate si sanatate aplicabile santierului;
- Prevenirea accidentelor de munca pe santiere;
- Organizarea si participarea la sedinte;


CURS DE PRIM AJUTOR
Participanti vizati:- Lucrătorii nominalizați de către angajator pentru aplicarea măsurilor de prim ajutor conform prevederilor art.10 din Legea nr. 319/2006;
- Alte persoane interesate;
Competente dobandite:- Punerea in practica a masurilor de prim ajutor in cazul aparitiei accidentelor;


AUDITOR SISTEM DE MANAGEMENT SSO
- NIVEL BAZA (40 ore) - COD COR 242317 - in conformitate cu SR-OHSAS 18001:2008Participanti vizati:- Angajatori/manageri;
- Auditori ai sist de management de mediu si calitate;
- Lucratori desemnati;
- Lucratorii din serviciul intern/extern de prevenire si protectie;
- Alte persoane interesate;
Competente dobandite:- Determinarea gradului de conformitate a sistemului de management al auditatului sau ale unei parti ale acestuia, cu criteriile de audit;
- Evaluarea capabilitatii sistemului de management de a se asigura de conformitatea cu cerintele reglementate si contractuale;
- Evaluarea eficacitatii sistemului de management in atingerea obiectivelor specificate;
- Identificarea zonelor de imbunatatire a sistemului de management;


Managementul
SSM - OHSAS 18001

S.C. Prosano S.R.L. ofera servicii de consultanta in vederea implementarii sistemului de management SSM conform
OHSAS 18001.
OHSAS reprezinta abrevierea din engleza a ";Occupational Health and Safety Management Systems";. A fost dezvoltat ca raspuns la nevoile companiilor de a-si indeplini obligatiile referitoare la sanatate-securitate, intr-o maniera mai eficienta. Certificarea / acreditarea OHSAS 18001 demonstreaza ca sistemul de management al organizatiei dumneavoastra actioneaza in directia protejarii sanatatii si securitatii angajatilor dumneavoastra.
Standardul este aplicabil oricarei organizatii care doreste sa aiba o abordare proactiva asupra sanatatii si securitatii ocupationale.
Un sistem de management OHSAS 18001 de succes ar trebui sa se bazeze pe:
- Politica in domeniul sanatatii si securitatii in munca potrivita companiei;
- Identificarea riscurilor si cerintelor legale referitoare la sanatatea si securitatea un munca;
- Obiective, scopuri si programe care sa asigure imbunatatirea continua;
- Activitati ale managementului care controleaza sanatatea si securitatea muncii;
- Monitorizarea performantelor sistemului de sanatate si securitate in munca;
- Revizuiri regulate, evaluarea si imbunatatirea sistemului;
Etapele unui program de consultanta sunt:
- Intalnire preliminara pentru determinarea necesitatilor clientului;
- Audit de diagnoza (evaluarea starii reale a managementului organizatiei);
- Constientizarea membrilor organizatiei incepand cu managementul la cel mai inalt nivel;
- Proiectarea sistemului si elaborarea documentatiei necesare (manual, proceduri de sistem, proceduri operationale);
- Implementare (aplicarea procedurilor, generarea dovezilor);
- Audit intern;
- Analiza efectuata de management;
- Certificarea sistemului de catre un Organism ales de client;
- Asistenta in procesul de certificare;
- Asistenta post-certificare;


Managementul calitatii -
ISO 9001

S.C. Prosano S.R.L. ofera servicii de consultanta in vederea implementarii sistemului de management al calitatii conform
SR EN ISO 9001:2008.
ISO reprezinta abrevierea din limba engleza a ";International Organization for Standardization"; (Organizatia Internationala pentru Standardizare). Aceasta are sediul central in Geneva si a dezvoltat aproximativ 10.000 de standarde de calitate, pe parcursul a peste 50 de ani de activitate, dintre care cel mai cunoscut standard international este standardul sistemului de management al
calitatii ISO 9001.
Calitatea serviciilor, produselor, managementului care, in fapt, influenteaza calitatea celorlalte produse si procese ale intreprinderii, reprezinta un factor decisiv in importanta activitatii oricarei societati prezente pe piata romaneasca, a carei dinamica este in continua dezvoltare, in conditiile economiei de piata actuale.
Beneficiile implementarii unui management al calitatii se caracterizeaza prin:
- Marirea cifrei de afaceri;
- Mentinerea pozitiei de piata;
- Cucerirea a noi nise de piata;
- Imbunatarirea imaginii firmei;
- Cresterea increderii clientilor si furnizorilor in serviciile si produsele oferite de firma dumneavoastra;
- Cresterea satisfactiei clientilor;
- Obtinerea unei transparente si eficiente a proceselor interne ale organizatiei;
- Evitarea erorilor in locul corectarii lor;
- Economisire de timp si bani;
Etapele unui program de consultanta sunt:
- Intalnire preliminara pentru determinarea necesitatilor clientului;
- Audit de diagnoza (evaluarea starii reale a managementului organizatiei);
- Constituirea si instruirea echipei de implementare a sistemului;
- Constientizarea membrilor organizatiei incepand cu managementul la cel mai inalt nivel;
- Proiectarea sistemului si elaborarea documentatiei necesare (manual, proceduri de sistem, proceduri operationale);
- Implementare (aplicarea procedurilor, generarea dovezilor);
- Audit intern;
- Analiza efectuata de management;
- Certificarea sistemului de catre un Organism ales de client;
- Asistenta in procesul de certificare;
- Asistenta post-certificare;


Managementul mediului -
ISO 14001

Sc. Prosano ofera servicii de consultanta in vederea implementarii sistemului de management al calitatii conform
ISO14001:2004.
Standardul international ISO 14001:2004 - Sistem de management de mediu - este un standard generic, este aplicabil oricarui tip de organizatie sau sector de industrie care doreste:
- Sa stabileasca, sa implementeze, sa mentina si sa imbunatateasca un sistem de management de mediu;
- Sa se asigure de conformitatea cu politica de mediu declarata;
- Sa demonstreze conformitatea cu acest standard international;
Un certificat ISO 14001 asigura clientii ca pot avea incredere in faptul ca organizatia dvs. minimizeaza activ impactul asupra mediului prin procesele, produsele si serviciile proprii.
Principalele elemente ale standardului sunt:
- Politica de mediu;
- Planificarea;
- Implementarea si operarea actiunilor;
- Verificare si actiuni corective;
- Revizuirea managementului;
Standardul prezinta cerinte pentru organizatii de a indentifica toate impacturile asupra mediului si aspectele asociate, si apoi sa implementeze actiuni pentru a imbunatati procesele, cu prioritate in zonele cu aspecte semnificative. ISO 14001 prescrie cea ma buna practica pentru un management proactiv al impactului asupra mediului al organizatiei dumneavoastra.
Etapele unui program de consultanta sunt:
- Intalnire preliminara pentru determinarea necesitatilor clientului;
- Audit de diagnoza (evaluarea starii reale a managementului organizatiei);
- Constituirea si instruirea echipei de implementare a sistemului;
- Constientizarea membrilor organizatiei incepand cu managementul la cel mai inalt nivel;
- Proiectarea sistemului si elaborarea documentatiei necesare (manual, proceduri de sistem, proceduri operationale);
- Implementare (aplicarea procedurilor, generarea dovezilor);
- Audit intern;
- Analiza efectuata de management;
- Certificarea sistemului de catre un Organism ales de client;
- Asistenta in procesul de certificare;
- Asistenta post-certificare;


Responsabilitate sociala - SA 8000

Sc. Prosano ofera servicii de consultanta in vederea implementarii sistemului de responsabilitate sociala conform standardului SA 8000.
SA 8000 reprezinta primul standard international in domeniul responsabilitatii sociale. Este compatibil cu celelalte standarde pentru sisteme de management precum ISO 9001, ISO 14001 sau OHSAS 18001 si are la baza conventiile internationale ale Organizatiei Internationale a Muncii, Declaratia Universala a Drepturilor Omului si Conventia Natiunilor Unite privind Drepturile Copilului.
Acele companii ce reusesc sa demonstreze o abordare responsabila a problemelor sociale si etice obtin un avantaj competitiv prin increderea pe care o inspira partilor interesate precum clienti, investitori, comunitate sau consumatori.
Standardul SA 8000 - Cerinte si arii de acoperire:- Munca persoanelor minore;
- Forta de munca;
- Sanatatea si siguranta;
- Libertatea de asociere;
- Discriminarea;
- Practice disciplinare;
- Orele de munca;
- Compensarile;
- Sisteme de management;
Etapele unui program de consultanta sunt:
- Intalnire preliminara pentru determinarea necesitatilor clientului;
- Audit de diagnoza (evaluarea starii reale a managementului organizatiei);
- Constientizarea membrilor organizatiei incepand cu managementul la cel mai inalt nivel;
- Proiectarea sistemului si elaborarea documentatiei necesare (manual, proceduri de sistem, proceduri operationale);
- Implementare (aplicarea procedurilor, generarea dovezilor);
- Audit intern;
- Analiza efectuata de management;
- Certificarea sistemului de catre un Organism ales de client;
- Asistenta in procesul de certificare;
- Asistenta post-certificare;